Condicions Generals de Contractació

CONDICIONS GENERALS DE COMPRAVENDA D’HORTAMARIOLA, TENDA ON-LINE

Mitjançant aquest document, s’estableixen les condicions generals de la relació contractual que té per objecte, la compravenda de productes oferits des de la pàgina web www.hortamariola.es, titularitat d’Ángel Navarro Gómez (d’ara en avant EL PRESTADOR DEL SERVEI) , amb domicili en Carrer Major, 15, 03450 Banyeres de Mariola – Alacant, amb NIF: 21.658.642-W, i les persones físiques (d’ara en avant CONTRACTANT) que manifesten la voluntat de comprar aquests productes mitjançant la sol·licitud realitzada via Internet a través d’aquest situat web. Aquestes sol·licituds dels usuaris constitueixen les condicions particulars a les quals van associades les presents Condicions Generals que el CONTRACTANT ha de consultar amb caràcter previ a la compra del producte. Al CONTRACTANT se li exposen a través del lloc web www.hortamariola.es les presents Condicions Generals, amb la finalitat que les llija, les imprimisca, arxive i accepte, no podent el CONTRACTANT comprar el producte sense que s’haja produït aquesta consulta. El CONTRACTANT sempre disposarà d’aquestes Condicions Generals en un lloc visible de la web.

Qualsevol reclamació que el CONTRACTANT necessite traslladar al PRESTADOR DEL SERVEI haurà de fer-se mitjançant escrit dirigit a l’adreça postal indicada en el paràgraf anterior, o utilitzant el formulari de contacte de la pàgina web.

Les imatges de productes mostrades a la botiga en línia no són contractuals i poden presentar diferències amb el producte final subministrat.

PRIMERA. – OBJECTE DE LES CONDICIONS GENERALS

Per les presents Condicions Generals EL PRESTADOR DEL SERVEI, es compromet a entregar al CONTRACTANT els productes que aquest haja sol·licitat a través del lloc web www.hortamariola.es a canvi d’un preu determinat.

Mitjançant la compra dels productes disponibles en aquesta pàgina web el CONTRACTANT declara que:

1. Que és una persona major d’edat i amb capacitat per a contractar.

2. Que ha llegit, comprés, i que accepta, les presents Condicions Generals.

SEGONA. LEGISLACIÓ APLICABLE

Les presents Condicions Generals, estan subjectes al que es disposa en la Llei de Consumidors i Usuaris de 2007 (Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre) , a la Llei 7/1998, de 13 d’abril, de Condicions Generals de la Contractació. Totes dues lleis venen a desenvolupar la Directiva Comunitària 93/13/CEE sobre clàusules en els contractes amb consumidors. Així mateix, compleixen amb els requisits exigits en la Llei 7/1996, de 15 de gener, d’Ordenació del comerç minorista, en la Llei 34/2002, d’11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació, i en la Regulació de la contractació telefònica o electrònica amb condicions generals de la contractació (RD 1906/1999, de 17 de desembre) . Les dades que s’obtenen per al bon fi de la contractació s’obtenen i sotmeten a tractament de conformitat amb la L.O. 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de de caràcter personal.

TERCERA. ALTERACIÓ DE LES CONDICIONS GENERALS

es reserva el dret de modificar les presents Condicions Generals en qualsevol moment, sense necessitat de comunicar-lo prèviament al CONTRACTANT, que en qualsevol cas, és responsable de revisar-les com a requisit previ a l’adquisició de qualsevol producte disponible a través d’aquesta pàgina web. En qualsevol cas, es consideraren com a vàlides i aplicables les Condicions Generals que estiguen exposades a la web en el moment que el CONTRACTANT adquirisca els corresponents productes. En el cas de contradicció entre les presents Condicions Generals i les Condicions Particulars que es deriven del producte adquirit, prevaldran aquestes últimes llevat que les Generals siguen més beneficioses per al consumidor que s’ha adherit a elles en realitzar la compra, i en aquest cas prevaldran les presents.

QUARTA. – DRETS I OBLIGACIONS DEL PRESTADOR DEL SERVEIS

4.1. Lliurament del producte. – EL PRESTADOR DEL SERVEI es compromet a entregar el producte en bon estat a la direcció que el CONTRACTANT indique en el formulari de comanda on consten les condicions particulars que s’uneixen a les presents Condicions Generals. EL PRESTADOR DEL SERVEI no serà responsable per errors causats en el lliurament quan les dades introduïdes pel CONTRACTANT al formulari de la comanda no s’ajusten a la realitat o hagen sigut omeses. El termini de lliurament aproximat per a cada producte serà el que, en el seu cas, s’indique en el correu electrònic de confirmació de compra. En cas que el producte no és trobe en estoc, EL PRESTADOR DEL SERVEI informarà el CONTRACTANT del nou termini per correu electrònic. El PRESTADOR DEL SERVEI no serà responsable d’aquells retards que puga patir el lliurament de la mercaderia, originats per problemes logístics o operatius en l’empresa de transports encarregada del lliurament.

4.1.1 Lliurament de productes ecològics (fruites, verdures, etc.): A causa de la naturalesa del producte a transportar es considerarà producte en mal estat quan s’entregue en condicions no aptes per a la seua ingesta. És a dir, un producte que no puga seguir el seu curs normal de ingesta. Una producte que en el transcurs del seu transport haja sigut bolcat en la seua caixa, o esclafat o banyada la caixa, però el producte es trobe en estat de ser ingestat amb normalitat NO SERÀ CONSIDERAT PRODUCTE EN MAL ESTAT I NO TINDRÀ DRET A DEVOLUCIÓ. El client es compromet a acceptar la mercaderia enviada encara que la caixa es trobe mullada i/o esclafada ja que la gran majoria de productes es trobaran en bon estat. Els enviaments de productes compten amb la garantia HORTAMARIOLA, si després de rebre els productes, el client detecta que algun d’ells no es troba en bon estat, ha d’enviar fotografies del producte per Whatsapp al 744640747. Ens comprometem a reexpedir o reembossar tots els productes danyats, sense cap cost addicional per al client. En cas de no acceptar el client el seu enviament, HORTAMARIOLA no es fa responsable de la devolució ni reposició dels productes.

En cas de discrepància HORTAMARIOLA es reserva el dret de decisió que sempre serà argumentat sobre la base de les imatges que ens oferisca el client.

Responsabilitat del PRESTADOR DEL SERVEI. – EL PRESTADOR DEL SERVEI en cap cas serà responsable en relació amb:

4.2.1. Els errors o retards ocasionats pel CONTRACTANT a l’hora d’introduir les seues dades en el formulari de comanda, la lentitud o impossibilitat de recepció per part dels destinataris de la confirmació de la comanda o qualsevol circumstància que puga sorgir quan aquestes incidències siguen degudes a problemes en la xarxa Internet, per causes fortuïtes o força major i qualsevol altra contingència imprevisible aliena a la bona fe del PRESTADOR DEL SERVEI o aliena al correcte funcionament del seu sistema de contractació electrònica. En qualsevol cas, EL PRESTADOR DEL SERVEI es compromet a solucionar els problemes que puguen sorgir i a oferir tot el suport necessari al CONTRACTANT per a arribar a una solució ràpida i satisfactòria de la incidència que permeta el compliment dels termes i condicions de la venda perfeccionada.

4.2.2. Dels errors o danys produïts per un ús del servei ineficaç i de mala fe per part del CONTRACTANT, o per la falsedat de les dades introduïdes pel CONTRACTANT en el moment de formalització de la comanda.

4.2.3. De la no operativitat o problemes en l’adreça electrònica facilitada pel CONTRACTANT per a la tramitació de la confirmació de la comanda.

4.2.4 Dels retards patits en el lliurament dels productes per part de l’Agència de Transports encarregada del lliurament de la mercaderia al client.

4.3 Dret de desistiment: EL PRESTADOR DEL SERVEI reconeix al CONTRACTANT el dret de desistiment en els termes i terminis reconeguts en els articles 68 a 79 de la Llei de Consumidors i Usuaris de 2007 (Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre) , i en l’art. 10 de la Llei 7/1996, de 15 de gener, d’Ordenació del Comerç Minorista, en virtut del qual el CONTRACTANT que tinga la condició de consumidor podrà deixar sense efecte el contracte subscrit, mitjançant notificació al PRESTADOR DEL SERVEI en el termini legalment establit, sense necessitat de justificar la seua decisió i sense penalització de cap classe, excepte el cost directe de devolució del bé o servei prestat, que de conformitat amb l’art. 101 de la Llei de Consumidors i Usuaris de 2007 serà a càrrec del CONTRACTANT.

En el cas d’exercici del dret de desistiment que es reconeix al CONTRACTANT que tinga la condició de consumidor, el PRESTADOR DEL SERVEI li reembossarà l’import satisfet en concepte de preu i impostos aplicables, al número de compte bancària indicat pel propi CONTRACTANT en el moment de formalització de la compra. El cost directe de devolució de l’article adquirit, tractant-se d’una venda a distància, seran a càrrec del CONTRACTANT. En el cas d’enviament de productes peribles com a plantes, bales de cultiu de bolets, etc., tant el cost de devolució com l’import dels productes, seran a càrrec del CONTRACTANT.

El termini per a l’exercici del dret de desistiment és de dos dies hàbils, comptats a partir de la recepció de l’article comprat, i una vegada exercit el PRESTADOR DEL SERVEI disposarà d’un termini màxim de 30 dies des de la comunicació del desistiment per a la devolució de les sumes abonades per a l’adquisició del bé.

A l’efecte d’exercir aquest dret es posa a la disposició del CONTRACTANT el document de desistiment que a aquest efecte s’ha creat, per a la seua notificació al PRESTADOR DEL SERVEI, en alguna manera admesa en dret i en els terminis previstos. Podrà ser-ho mitjançant enviament a l’adreça inclosa en l’inici de les presents Condicions Generals enviant així mateix, el corresponent producte. En qualsevol cas el CONTRACTANT es farà càrrec dels costos directes de devolució del citat producte, en tractar-se d’una venda a distància. El CONTRACTANT únicament respondrà del preu d’adquisició del producte quan la seua devolució siga impossible per pèrdua, destrucció o una altra causa que li impedisca retornar l’article adquirit, o bé la disminució de valor del producte no siga conseqüència del seu ús conforme a la naturalesa de l’article.

 

4.4 Garanties: EL PRESTADOR DEL SERVEI, s’obliga al lliurament del producte en bon estat, quedant exempt de tota responsabilitat en relació amb els possibles trencaments o defectes en els paquets del producte produïts després del lliurament del mateix al CONTRACTANT i que hagen sigut causats directament per aquest a causa d’un mal ús del producte.

EL PRESTADOR DEL SERVEI respondrà de la conformitat del producte venut amb la fitxa que aparega en la pàgina web en el moment de la seua adquisició o que siga lliurada al CONTRACTANT, i del seu correcte funcionament. El CONTRACTANT, abans de signar el lliurament de la comanda haurà de revisar que el producte es lliure en perfecte estat. No respondrà, no obstant això EL PRESTADOR DEL SERVEI per faltes de conformitat que el CONTRACTANT coneguera o no haguera pogut amb fonament ignorar en el moment de la celebració del contracte, o que es produïsquen per un incorrecte muntatge del producte per part del comprador quan les instruccions d’instal·lació s’hagen subministrat i siguen clares i sense errors descriptius. Tampoc respondrà de tots aquells danys que el CONTRACTANT cause en el producte adquirit a causa d’un manifest mal ús del mateix per part seua.

 

4.5 Termes: EL PRESTADOR DEL SERVEI respon durant un termini de dos anys, a comptar des del lliurament del producte, de qualsevol falta de conformitat que es manifeste, en relació amb les presents Condicions Generals i amb la fitxa corresponent al producte adquirit, si bé únicament les faltes de conformitat en els sis mesos posteriors al lliurament del producte es presumiran que ja existien quan la cosa es va entregar, excepte prova en contra. En qualsevol cas el CONTRACTANT té un termini de dos mesos per a informar l’EL PRESTADOR DEL SERVEI de la falta de conformitat del producte, des del moment en què aquesta haguera sigut detectada. L’incompliment d’aquest termini, si bé no suposarà la pèrdua del dret al sanejament que corresponga, provocarà que el CONTRACTANT siga responsable dels danys o perjudicis efectivament ocasionats pel retard en la comunicació de la falta de conformitat.
Si el producte no fora conforme amb el contracte, el CONTRACTANT podrà optar entre exigir la reparació o la substitució del producte, llevat que una d’aquestes dues opcions resulte objectivament impossible o desproporcionada. En els casos de falta de conformitat del producte, la reparació o substitució serà gratuïta per al CONTRACTANT que tinga la condició legal de consumidor i usuari de conformitat amb la normativa aplicable. Haurà de dur-se a terme en un termini raonable.

Quan la reparació o la substitució no foren possibles, el CONTRACTANT podrà exigir la rebaixa del preu o la resolució del contracte, si bé en cap cas procedirà la resolució quan la falta de conformitat siga d’escassa importància.

QUINTA.- DRETS I OBLIGACIONS DEL CONTRACTANT

5.1. Pagament. – El CONTRACTANT es compromet a abonar per endavant l’import pel producte efectivament sol·licitat en la quantia i forma següents:

5.1.1. Import. – La remuneració pel producte efectivament sol·licitat pel CONTRACTANT en funció del producte sol·licitat serà l’assenyalada en el lloc web i la que figure en la sol·licitud concreta del CONTRACTANT a cada moment, sol·licituds que constituiran les condicions particulars de la comanda concreta. Els preus dels productes que apareixen en el lloc web apareixen sempre amb IVA inclòs.

Addicionalment al preu que figure en el lloc web per a cadascun dels productes oferits se’ls haurà de sumar les despeses de remissió pertinents. A tractar-se de tarifes que en cap moment no aplica EL PRESTADOR DEL SERVEI, les mateixes seran sempre les ofertes oficials pel servei estatal de correus o per les companyies privades de missatgeria; EL PRESTADOR DEL SERVEI no generarà cap benefici per aquestes tarifes, que es compromet a comunicar el cost global tant del producte com de les despeses de remissió sempre prèviament al CONTRACTANT abans de formalitzar la pròpia compra i al correu electrònic de confirmació d’aquesta.

5.1.2. Formes de pagament.. – El CONTRACTANT haurà d’abonar l’import corresponent al producte adquirit, mitjançant BIZUM o pagament amb targeta de dèbit o crèdit.

5.2. Responsabilitat del CONTRACTANT. – En tot cas, serà responsabilitat del CONTRACTANT:

5.2.1. Assumir tots els riscos de deterioració, danys i pèrdua dels productes des del moment en què aquests hagueren sigut posats a la seua disposició pel tercer que, per compte del PRESTADOR DEL SERVEI, realitza el lliurament dels productes sol·licitats.

5.2.2. Comprovar el bon estat del paquet davant del tercer que, per compte del PRESTADOR DEL SERVEI, realitze el lliurament del producte sol·licitat, indicant en l’albarà de lliurament qualsevol anomalia que poguera detectar en l’embalatge. Si una vegada revisat el contingut el CONTRACTANT detectara qualsevol incidència com a colp, trencament o qualsevol desperfecte causats per la remissió, aquest es compromet a comunicar-lo al PRESTADOR DEL SERVEI en un termini no superior a 24h. després de la recepció de la mercaderia, aportant material gràfic (fotos, vídeos, etc.) que justifiquen els danys patits.

SISENA. – PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

6.1. Informació al CONTRACTANT de l’existència de fitxer i sol·licitud del consentiment per al tractament automatitzat de les dades: En relació amb les dades de caràcter personal facilitats pel CONTRACTANT als formularis que poguera haver-hi en el seu lloc web, EL PRESTADOR DEL SERVEI compleix estrictament la normativa vigent establida en la Llei 15/1999 de Protecció de dades de caràcter personal i altres normes que la desenvolupen i informa el CONTRACTANT que les dades referides seran inclosos dins d’un fitxer per al seu tractament automatitzat prestant el CONTRACTANT el seu consentiment mitjançant l’acceptació d’aquestes Condicions Generals el citat tractament.

6.2. Finalitat del tractament: EL PRESTADOR DEL SERVEI recull determinades dades personals que són introduïts pel CONTRACTANT al formulari per a formalitzar la compravenda dels productes. EL PRESTADOR DEL SERVEI informa que gestionarà automatitzadament aquestes dades. EL PRESTADOR DEL SERVEI tractara aquestes dades per a la facturació i la remissió del producte, així com per a la remissió periòdica d’ofertes i informació comercial al CONTRACTANT. En tot cas, les dades recollides i tractats pel PRESTADOR DEL SERVEI són els bàsics per a les finalitats assenyalades anteriorment.

6.3. Obligatorietat de la introducció de les dades: els camps en els quals figure un requadre roig en els formularis existents són aquells que requereixen una resposta obligatòria i de no ser coberts la conseqüència seriosa impossibiliteu de remetre la consulta o de realitzar la comanda concreta.

6.4. Drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició: El CONTRACTANT que introduïsca les seues dades personals en els diferents formularis d’alta, tindrà ple dret a exercitar els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició en qualsevol moment sol·licitant-lo a (incloure’l) per correu postal a HORTAMARIOLA, amb domicili Carrer Major, 15 – 03450 – Banyeres de Mariola – Alacant, incloent en tots dos casos copia del DNI o un altre document que acredite la identitat, del titular de les dades. EL PRESTADOR DEL SERVEI reitera que es compromet al respecte i confidencialitat absoluta en la recollida i tractament de les dades personals del CONTRACTANT, declarant el seu compromís en la no cessió a tercers en cap cas, sense comptar amb el previ consentiment dels seus titulars.

6.5. Seguretat. – EL PRESTADOR DEL SERVEI assegura l’absoluta confidencialitat i privacitat de les dades personals recollits i per aquest motiu s’han adoptat mesures essencials de seguretat per evitar l’alteració, pèrdua, tractament o accés no autoritzat i garantir així la seua integritat i seguretat, especialment les previstes al Reial decret 994/1999, d’11 de juny, pel qual s’aprova el Reglament de mesures de seguretat dels fitxers automatitzats que continguen dades de caràcter personal. EL PRESTADOR DEL SERVEI no serà responsable en cap cas de les incidències que puguen sorgir entorn a les dades personals quan es deriven bé d’un atac o accés no autoritzat als sistemes de tal manera que siga impossible detectar per les mesures de seguretat implantades o bé quan es dega a una falta de diligència del CONTRACTANT en relació a la guàrdia i custòdia de les seues claus d’accés o de les seues pròpies dades personals.

6.6. Veracitat de les dades: El CONTRACTANT és responsable de la veracitat de les seues dades, comprometent-se a no introduir dades falses i a procedir a la modificació dels mateixos si fora necessari.

 

SETENA. – RESPONSABILITAT

7.1. EL PRESTADOR DEL SERVEI en cap cas serà responsable de:

7.1.1. Els errors i incidències que pogueren produir-se en les comunicacions o transmissions incompletes de manera que no es garantisquen que els serveis del lloc web estiguen constantment operatius per a efectuar les compres dels productes oferits.

7.1.2. De la producció de qualsevol tipus de mal i que el CONTRACTANT o tercers pogueren ocasionar al lloc web impedint el normal desenvolupament de l’operativa de compra.

7.2. EL PRESTADOR DEL SERVEI es reserva el dret de suspendre l’accés al lloc Web sense previ avís de manera discrecional i amb caràcter definitiu o temporal fins a assegurar-se de l’efectiva responsabilitat dels danys que pogueren produir-se. Així mateix, EL PRESTADOR DEL SERVEI col·laborarà i notificarà a l’autoritat competent aquestes incidències en el moment en què tinga coneixement fefaent que els danys ocasionats constitueixen qualsevol tipus d’activitat il·lícita. Sense perjudici d’això, per a aquells CONTRACTANTS que hagen adquirit amb anterioritat a la suspensió un producte en la pàgina web, se’ls garanteix l’exercici dels drets desistiment, o els derivats de la falta de conformitat del producte, mitjançant comunicació postal o electrònica a les adreces indicades en l’encapçalament del present document.

 

OCTAVA. – DRETS D’AUTOR

EL PRESTADOR DEL SERVEI informa que el lloc Web www.hortamariola.es,- els continguts propis, la programació i el disseny del lloc Web- es troba plenament protegit pels drets d’autor, quedant expressament prohibida tota reproducció, comunicació, distribució i transformació dels referits elements protegits a excepció de consentiment exprés i escrit del PRESTADOR DEL SERVEI.

NOVENA. – LLEI APLICABLE I JURISDICCIÓ COMPETENT

Les presents Condicions Generals es regeixen per la legislació espanyola. Per a resoldre qualsevol controvèrsia o conflicte que es derive de les presents Condicions Generals EL PRESTADOR DEL SERVEI se sotmet als criteris de determinació competencial establits en la legislació aplicable sobre consumidors i usuaris.

DÈCIMA.- En cas que qualsevol clàusula de les presents Condicions Generals siga declarada nul·la, les altres clàusules continuaran vigents i s’interpretaran tenint en compte la voluntat de les parts i la finalitat mateixa de les presents condicions. EL PRESTADOR DEL SERVEI podrà no exercitar algun dels drets i facultats conferits en aquest document el que no implicarà en cap cas la renúncia als mateixos a excepció de reconeixement exprés per part del PRESTADOR DEL SERVEI.

Recordem la importància de revisar l’embalatge i el producte que conté en el moment de la recepció; en cas de detectar qualsevol anomalia s’hauria de reflectir en l’albarà o factura del transportista i prendre fotografies que reflectisquen la incidència a l’efecte de la seua correcta anàlisi. Posteriorment amb tota la documentació, comunicar-ho immediatament per escrit a hortamariola.es.